Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přejít přímo na obsah stránky

Vysoké Mýto

oficiální stránky města

Dnes je pondělí 18.8.2025

Na gymnáziu probíhá projekt správného učení


s000596.jpgNa vysokomýtském gymnáziu mají studenti v těchto dnech možnost naučit se, jak se správně učit. Unikátní projekt metodiky správného učení byl inspirován praxí ze zahraničí. V České republice jde o vůbec první projekt tohoto druhu a účastní se ho na dvě desítky studentů z Ústeckoorlicka. Podle nezávislých studií bylo prokázáno, že účinnost učení u studentů, kteří používají správných metod vzroste o 20 až 50 procent. Více informací naleznete ZDE.



Ve Vysokém Mýtě odstartoval pilotní projekt pro české školy


Vysoké Mýto - Studenti gymnázia ve Vysokém Mýtě se mají v těchto dnech možnost naučit se, jak se mají správně učit. Unikátní projekt metodiky správného učení, inspirovaný praxí ze zahraničí, je vůbec první svého druhu v České republice a účastní se ho dvě desítky studentů z Ústeckoorlicka.

"Jedná se o pilotní projekt, kde se snažíme studentům přiblížit zásady učení. Studenti se během intenzivních kurzů například učí, jak se správně a efektivně zvládnout i předměty, které jim nejdou a odstranit chyby v učení. V zahraničí se podobná úspěšně metoda aplikuje již několik desítek let," vysvětluje specialista na efektivní komunikaci Tomáš Zdechovský, který se s metodami učení seznámil při studiích komunikace v Itálii. Zdechovský pak se svým týmem po několikaleté přípravě s odborníky ze zahraničí projekt představuje českým školám.

Podle nezávislých studií bylo prokázáno, že účinnost učení se u studentů, kteří používají správných metod, zvedne o dvacet až padesát procent. Důležité jsou podle nich i zdánlivé maličkosti jako být správně motivovaný, mít kolem sebe příjemné prostředí a podmínky. Učení je věda, která je úspěšná pouze v případě, že se dodržují správné zásady.

"Nejde o jednorázový kurz, ale o celý blok nejrůznějších dovedností, které si studenti musí osvojit. V příštích týdnech s nimi budu na kurzu čtenářské gramotnosti řešit interpretaci čteného slova, která patří k největším úskalím při studiích. Dle našeho dlouholetého výzkumu, většina žáků nerozumí obyčejným novinám," podotkl Zdechovský.

Na školách chybí odborníci na učení

Kurzy reagují na skutečnost, že v České republice až osmdesát procent žáků nad učením tápe, učí se zbytečně nazpaměť, látku nepochopí a ve výsledku většinou všechno zapomenou. Přitom podle Zdechovského stačí, aby se na školách zavedla praxe odborných pedagogických a psychologických pracovníků a úvodních kurzů efektivního učení.

"V českých školách je aplikovaná praxe odborného poradce bohužel velká neznámá, což je nutné změnit. Když přijde student na střední školu nebo vysokou školu v zahraničí, je zcela běžné, že v úvodních dnech nového školního roku projde kurzem, jak se má efektivně učit," dodává specialista Tomáš Zdechovský, který chce tento způsob výuky českým školám přiblížit a pomoci zavést.