
V souvislosti s obchodní expanzí společnosti Iveco na východní trhy roste v posledních letech objem dodávaných náhradních dílů pro nákladní vozidla na tyto trhy každoročně o desítky procent. Centrální sklad v italském Turíně, který měl dosud tuto distribuci na starost, by v budoucnu s ohledem na další očekávaný růst nebyl schopen v plném rozsahu dodávky dílů na východní trhy logisticky pokrýt. Proto vedení Iveca v prosinci 2006 definitivně rozhodlo o vybudování nového logistického centra. Volba padla na areál poprodejních služeb ve Vysokém Mýtě.
Hned počátkem loňského roku se rozběhl proces přípravy podkladů pro stavební povolení, které bylo vydáno na jaře 2007, a následně byly zahájeny práce na stavbě nové haly. Během čtyř měsíců byl rozsáhlý objekt o ploše více než 10 000 m2 postaven a v listopadu zkolaudován. Koncem loňského roku již začalo navážení prvních náhradních dílů.
Exteriér nového logistického centra
Interiér
V druhé polovině března 2008 sklad zahájil svůj provoz a začalo postupné zapojování jednotlivých trhů do systému a vyřizování prvních objednávek. Díly jsou dodávány přímo k dealerům a do servisních center. „V období od dubna do října postupně přebíráme kompletní zodpovědnost za dodávky náhradních dílů na všechny trhy střední a východní Evropy,“ oznámil ředitel poprodejních služeb Radek Linhart. Dle přijatého harmonogramu byl v průběhu letošního dubna nejprve zapojen český a slovenský trh. Z dalších důležitých trhů svěřeného regionu přišly na řadu v květnu Bulharsko a Ukrajina a v červnu Maďarsko. Od srpna do října bude celý proces završen zapojením Rumunska, Polska, Pobaltí a balkánských zemí. Specifické bude zásobení ruského trhu, kde v červenci letošního roku začne distribuce z vlastního nového skladu Iveco, který bude logisticky napojen na sklady ve Vysokém Mýtě a Turíně.
O významu a velikosti logistického centra ve Vysokém Mýtě svědčí například i to, že nabídne více než 60 000 druhů náhradních dílů, z nichž polovina je určena pro autobusy a zhruba stejná část pro ostatní užitkové vozy Iveco (některé díly mají autobusy s nákladními vozy společné).
Centrála zákaznických služeb Iveca poskytla vysokomýtskému logistickému centru systém virtuální správy skladů, informační technologie i organizaci. Jeho velkou výhodou je plné propojení s ostatními evropskými sklady Iveca a on-line zpracovávání i sledování objednávek.
Důležitou otázkou je, co přinese nové logistické centrum zákazníkům. Kromě zrychlení dodávek většiny náhradních dílů to bude sjednocení, a tím i zjednodušení, objednávkového systému. Veškeré skladové i urgentní objednávky nyní směřují do jednoho objednávkového centra ve Vysokém Mýtě. Vzniká zcela nová logistická infrastruktura, která vychází maximálně vstříc potřebám zákazníka.
Pro zajištění funkce skladu bylo rozhodnuto o navýšení počtu zaměstnanců o 32 lidí. Jak se postupně rozbíhá zásobování jednotlivých trhů, jsou tito noví zaměstnanci přijímáni a zaškolováni. Oficiální slavnostní otevření nového logistického centra se uskutečnilo 4. června 2008 za účasti významných hostů a dealerů Iveco z regionu střední a východní Evropy.
Ze slavnostního otevření provozu